جستجو  |  آرشیو  |  عضویت    
 
۲۰ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۸:۵۶



كدام امنیت؟ کدام هنر؟


اختصاصی رسم : با اعلام برگزاری جشنواره هنر و امنیت و نیز اسامی پذیرفته‌شدگان ، یکی از طراحان گرافیک با ارسال یک پوستر و متن کوتاه ، اعتراض آرام خود را نسبت به برپایی چنین جشنواره‌هایی اعلام کرده است.
رشید رهنما می‌نویسد:
. . . در آستانه برگزاری اولین جشنواره هنر و امنیت هستیم . . . جشنواره‌ای كه انبوهی از اسامی آشنا و ناآشنا در آن حضور دارند. سعی كردم صدایم را اینگونه به گوش شركت‌كنندگان این جشنواره برسانم ، پوستری بزنم و چند سوال بپرسم . . . كه چگونه در جشنواره‌ای شركت می‌كنند كه حتی قرار‌گیری كلمات نامش خنده‌دار است؟
آیا دوستان و استادان ، رفتارهای خشونت‌آمیز برگزاركنندگان این جشنواره را در شكل طرح به اصطلاح امنیت ‌اجتماعی فراموش کرده‌اند؟
آیا اصلا این دوستان در این جامعه زندگی می‌كنند؟ به راستی وظیفه هنرمند چیست؟ آیا برای شركت در چنین جشنواره‌ای ، اصلا ماهیت‌ ، موضوع ،‌ سیاست و هدف برگزاری آن برایمان اهمیت دارد؟
 
 


نظرات

  • #1
  • ارسال شده توسط: saeed 
  • در تاریخ: ۱۳۸۶/۰۷/۲۲ - ۲۰:۴۳

با آقای رهنما به شدت موافقم ! من یکبار اینجا کامنت گذاشتم که آیا کسی تو این مدل جشنواره های فرمایشی شرکت می کنه ؟ بعد که اسم مثلا پذیرفته شدگان رو دیدم شاخ درآوردم ! الانم مدام دارم می گم خب شاید کارها واقعا جایی برای حرف داشته باشه و پر از اعتراض به ناهنجاریهای توی اجتماع باشه و کلی داستانهای دیگه ! اما از یک طرف دیگر هم وقتی یاد نهاد برگزارکننده جشنواره می افتم ... پول درآوردن به هر قمیتی؟


رشید جان، خدا بیامرزدت و روحت شاد!مواظب باش به سرنوشت فرزاد حسنی دچار نشی برادر! (ضمنا گفته میشه لوگوی این جشنواره هم کپی یه لوگوی خارجیه با کمی تغییرات جزئی، از رسم میخوام که در صورت امکان تحقیق کنه این مساله رو)

  • #3
  • ارسال شده توسط: sara 
  • در تاریخ: ۱۳۸۶/۰۷/۲۲ - ۲۲:۲۸

zamani ke farakhane in jashnvararo khoondam delam mikhast dad bezanam... kash hame jorate dad zadan dashtan mesle aghaye rahnama,har chand ke bi fayde bashe

  • #4
  • ارسال شده توسط: artless 
  • در تاریخ: ۱۳۸۶/۰۷/۲۳ - ۰۱:۱۰

سلام. تو مملکت گل و بلبل زندگی میکنی و ناشکری !!!<br />جوونی گرمی حالیت نیست دارن حلواتو می پزند!<br />دوستان فاتحه فراموش نشود!

  • #5
  • ارسال شده توسط: . 
  • در تاریخ: ۱۳۸۶/۰۷/۲۳ - ۰۸:۲۷

موافقم اساسی

  • #6
  • ارسال شده توسط: دانیال 
  • در تاریخ: ۱۳۸۶/۰۷/۲۳ - ۰۹:۰۶

وقتی بابت هر کار که خریدن 400 هزار تومان پول داده باشن (50 اثر خریداری شده). وقتی مسولیت را به کسی می دهند که بعدش داور و طراح پوستر و ... از بین دوستانش انتخاب می کند ، چرا شرکت نکنن همونهایی که ادعا داشتن؟

  • #7
  • ارسال شده توسط: پریسا قادری 
  • در تاریخ: ۱۳۸۶/۰۷/۲۳ - ۱۰:۱۳

من واقعا نمیفهمم که همین اعضای پذیرفته شده ثابت که مدام از این داد سخن میدهند که نباید جوانها در هر جشنواره ای شرکت کنندو ...  هم پیمان میشوند و در جشنواره تازه از راه رسیده ای همگی شرکت میکنند!<br />آیا این عجیب نیست؟ نکته دیگر اینکه  چند تن از اعضای پذیرفته شده همان داورها هستند! این هم عجیب نیست؟

  • #8
  • ارسال شده توسط: میلاد 
  • در تاریخ: ۱۳۸۶/۰۷/۲۳ - ۱۰:۲۰

این آقای عابدینی و دارو دسته اش دیگه واقعا شورش رو در آوردن. واقعا کسی نیست که به ایشون بگه کمی خجالت بکشن؟ چند تا جوانک بی تجربه و کم استعداد را بعنوان نوچه دور خودشون جمع کردن و به هر قیمتی می خوان شهرت و پول بدست بیارن. در جهت ارضای حس دیکتاتوری و تمامیت خواهی، آقای عابدینی هنر گرافیک رو کم کم تبدیل به یه جریان مبتذل کردن و هیچ کس هم نیست جلوشون رو بگیره. البته یه جشنواره فرمایشی یایست داوریش هم بچه بازی باشه و نوافرادی مثل فرهاد فزونی و آریا کسایی بعنوان گرافیست های باتجربه و کارکشته (؟!) کارهای اساتید خودشون رو داوری کنن! واقعا جای تاسف داره. خدا به همه ما رحم کنه.


رشید جان سلام. آقا درسته در مرحله اول آدم تا وقتی جز خانواده برادران طراح نباشه اسمش تو هیچ جشنواره ای نمیره . نظر به دومین مطلب رشید جان همه نظری هست یك سری هنر با پول میفروشن . نظر به سومین مطلب هم میشه گفت سلایق گوناگون

  • #10
  • ارسال شده توسط: بابک اسکندری 
  • در تاریخ: ۱۳۸۶/۰۷/۲۳ - ۱۲:۰۵

اینجا موقعیت قرمز است. پوستر به مثابه امنیت. امنیت یعنی ایران. ایران گاه سنبل میشود... ما ایران را دوست داریم.امنیت را دوست داریم. جانمان را هم دوست داریم. پس گاهی ماست سیاه است. پس امنیت موجود است. ما در تحریم هستیم. خیابان شلوغ است. یکی به خواهرم تنه زد! من نمی ترسم .. او حتما بعد ها مجازات میشود. امنیت موجود است. من شاغل هستم. همه مردم شاغل هستند. ما بیکار نداریم. اینجا امن و امان است. کاریکاتوریست بد است چون خبرچین است. گرافیست هم دارد بد میشود. امنیت را در کیوسک جلوی کوچه میفروشند. کوپنش 110 است. گرانی است.


سلام رشید جان<br />حرفی زدی که شاید خیلی از ما جرئت گفتنش نداشتیم. ولی هنری وسیله ای است برای بازگو کردن حقیقت که هنرمندانی امثال فرانسیسکو گویا با مهارتی که داشتن در پی اعتراض از شرایط حاکم بر کشورشون بودند<br />صحبت ما دال بر اعتراض به چیزی نیست بلکه تظاهر به عدم واقعیت چیزی است و با این اسامی مطرح جای امیدواری کمتر وجود دارد

  • #12
  • ارسال شده توسط: sepideh 
  • در تاریخ: ۱۳۸۶/۰۷/۲۳ - ۱۴:۱۸

من واقعا متاسفم. هیچ صحبتی ندارم جز یه سوال : اینجا کسی هست به من بگه که کجای دنیا تا حالا داورا تو مسابقه شرکت می کنن خودشونم انتخاب میشن؟؟؟<br />یه نفر بگه این هنره یا امنیت ؟؟؟ کدومش ؟؟؟

  • #13
  • ارسال شده توسط: راحمي 
  • در تاریخ: ۱۳۸۶/۰۷/۲۳ - ۱۴:۵۶

من با دوستان مخالفم. اولاً‌ چه بخواهیم و چه نخواهیم طرح امنیت اجتماعی مورد استقبال 75 تا 85 درصد مردم بوده و ثانیاً‌ رسالت هنرمند در قبال حتی تضادها در جامعه، ‌مطمئناً‌ سكوت نیست. حتی جایی كه سكوت نشانه ی اعتراض است،‌ جنس سكوت هنرمند،‌ به خصوص گرافیست با جنس سكوت دیگران متفاوت خواهد بود.

  • #14
  • ارسال شده توسط: مونه 
  • در تاریخ: ۱۳۸۶/۰۷/۲۳ - ۱۵:۳۱

سلام. بازم اینا یه امنیتی کنار کارشون نوشتن اگرهم نداشتن جاهای دیگه که نه نوشتن نه داشتن(سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی-مرکزملی فرش-شهرداری تبریز)تامرحله فینال می برن بعد....

  • #15
  • ارسال شده توسط: يك دوست 
  • در تاریخ: ۱۳۸۶/۰۷/۲۳ - ۲۰:۱۵

برادران عزیز وقتی به شما هم ... تومان پول  بدهند تا كار بدهید به اینگونه  همایشگاه ها! نباید توقع داشت در این بن بست خانه ! رسالت هنر كجاست! و نیت هنرمند چیست! كاملا  پر واضح است در اینگونه همایشگاه ها! روابط  تنها پیام مستتر در آثار ارتباط تصویری خالقانش است<br />این است گرافیگ ایرانی !

  • #16
  • ارسال شده توسط: یه شرکت کننده 
  • در تاریخ: ۱۳۸۶/۰۷/۲۳ - ۲۳:۰۱

اینکه بتونیم تو یه مسابقه شرکت کنیم ولی به عنوان اعتراض کار نفرستیم کار بسیار مدرنی هستش و شایسته تحسین . اما دوست عزیز نافرمانی مدنی گندی که داره اینکه اگه منو و شما نخوایم شرکت کنیم و و برداشتمونو از امنیت نشون ندیم و امنیت اجتماعی رو تعریف نکنیم در حقیقت میدان رو حریف خالی کردیم ...

  • #17
  • ارسال شده توسط: گلارا سپيدار 
  • در تاریخ: ۱۳۸۶/۰۷/۲۴ - ۰۱:۳۸

با سلام.<br />1.برام خیلی جالبه قیافه این آقایون وقتی با خودشون یه چنین رفتاری بشه یعنی چند اشتباه اونا رو به حساب تمام عملكرد اونا بذارن ... كه توی زندگی هر كسی پیش میاد<br />2.از نیروی انتظامی تشكر می كنم به خاطر طرح امنیت اجتماعی با تمام وجود<br />خطاهاو اشتباههایی هم شده ، حتی گاهی بزرگ اما در مقابل عملكرد كلی نیروی انتظامی هیچه<br />3.من خودم كاریكاتوریست مجلات به اصطلاح دوم خردادی بودم و با طرح های از نوع طرح آقای مانا نیستانی( كه بهش لینك دادین ) آشنا هستم ، تلنگر خوبیه امـا دروغ محضه دروغ محض<br />4.نظرم در مورد این نوع جشنواره ها هم اینه كه به عنوان شروع بد نیست اگه در همین مرحله شروع نمونه ( كه معمولا می مونه) چون خیلی فانتزی و انتزاعی اگه فكر كنیم با چند تا پوستر فانتزی و جشنواره ایی می تونیم از هنر برای بالا بردن سطح فهم و شعور اجتماعی مردم در مورد امنیت حركت مهمی بكنیم<br />5.اما پیشنهاد این كه باید همین انتقاد شماره قبل رو به عنوان موضوع این چنین جشنواره هایی معین كنند یعنی این كه از هنر مندها بخوان كه طرح های كاربردی برای مثلا بالا بردن سطح شعور جامعه نسبت به مساله امنیت ارائه بدن و ...<br />6.در نهایت این كه انصاف فراموش نشه در هر حالی<br />7.خود این طرح پوستر نامفهومه هم از نظر ایده و هم از نظر اجرا و چینش لی اوت و ...<br />7. به امید موفقیت برای آقای رشید رهنما

  • #18
  • ارسال شده توسط: احسان سجادی 
  • در تاریخ: ۱۳۸۶/۰۷/۲۴ - ۰۲:۱۰

امنیت اجتماعی فقط برای تهدید مردم از طریق زور استفاده میشه وگرنه چطور میشه فسادی که گریبانگیر همه ایران شده رو با طرح امنیت اجتماعی و با زور حل کرد. بعد در نمایشگاهی از آن تقدیر کرد. آن هم از این آثار. واقعا ایران با این همه سرمایه و نعمت داره به کجا میره...

  • #19
  • ارسال شده توسط: sara 
  • در تاریخ: ۱۳۸۶/۰۷/۲۴ - ۱۲:۱۷

متاسفانه  یه عده ازین خانومها و آقایون كه اسمشون رو تازگیها در همه نمایشگاهها میبینیم و كارهای تكراریشون رو بارها در نمایشگاه های با موضوعات مختلف شركت میدن هیچ گونه پایبندی به اعتقاد و هویت خود ندارند و فقط و فقط برای اسم و رسم و چیزهای دیگه حاضرند همه كاری بكنن و در همه جور موضوعی شركت كنند... و انواع نقابهارو به چهره بزنند و درعوض در جمعهای خصوصی تر بر كرسی روشنفكری میشینن و مدعی  هنرمند آزاداندیش و باهویت و ... هستند. واقعا تاسف آوره وقتی می‌بینیم بعضی همكلاسیهای ساده دل ترمهای اول دانشگاه چه موجودات خطرناكی از آب درومدن. آخه كتمان كردن حقیقت تا چه حد؟ كه آخرش چی بشه؟ به فرض كه اسمشون تمام كتابها و مجلات رو پركرد و كارخونه تولیدی كارهای یه شبشون تمام دیوار گالری هارو مصور كرد! و نظر یه مشت دلال هنر  سطحی بین روهم جمع كرد و جوایز نقدی رو هم ریختن تو جیباشون . به فرض كه همه جور امكانات بورس و مطالعه خارج از كشورم رفتن! بازم آخرش كه چی... كی میخوان بفهمن كه در عوض این چیزا كه بدست آوردن چه چیز مهمی رو از دست دادن؟؟؟؟

  • #20
  • ارسال شده توسط: رهگذر 
  • در تاریخ: ۱۳۸۶/۰۷/۲۴ - ۱۳:۵۱

به شدت با حرفهای میلاد موافقم. و این رو به جمله هاش اضافه می كنم كه: در كنار اون دارو دسته ای كه گفتی سایت محترم . . . هم بعنوان یكی از نوچه های آقای عابدینی و با عملكردی فرمایشی  شبیه به همه رسانه های در خدمت ایشان ، دوستان زبل رو ساپورت میكنه. از جمله هایی هم كه خانم گلارا سپیدار نوشتن اصلا سر در نیاوردم. یك جور ریا ژشت حرفهاشون هست. ادبیاتشون شبیه همسر یكی از دولتمردان ات كه گهگهاه در وصف هم كیشانشون می نویسه. جی بگم والا ! ...

  • #21
  • ارسال شده توسط: دانیال 
  • در تاریخ: ۱۳۸۶/۰۷/۲۴ - ۲۳:۱۳

یک مقاله ای در سایت رنگ بود که راجع به نفتی شدن بود. می خواستم بگم که دیگه همگی با هم نفتی شدند. مبارکها

  • #22
  • ارسال شده توسط: گلارا سپيدار 
  • در تاریخ: ۱۳۸۶/۰۷/۲۵ - ۰۱:۲۱

با سلام مجدد<br />1.نمایشگاه آثار پوستر امنیت رو دیدم<br />2.اكثر كارها ضعیف بود ( به نظر من )<br />3.با فاصله كه به كارها نگاه كنی یك جور یك دستی خسته كننده در كارها دیده می شه كه نشان دهنده یك دستی و یك نواختی سلیقه داوران بوده<br />4.خودم به شخصه كار آقای فزونی رو پسندیدم

  • #23
  • ارسال شده توسط: Hamed 
  • در تاریخ: ۱۳۸۶/۰۷/۲۵ - ۰۱:۴۹

فقط اینو بگم: دارین گرافیك رو می برید به عمیق ترین چاهی كه خودتون هر روز دارید گودترش می كنید. مهم اینه كه هر كدوممون چی تو چنتمونه. این فراخوانا همشون میانو میرن. سخت نگیرین

  • #24
  • ارسال شده توسط: پدرام 
  • در تاریخ: ۱۳۸۶/۰۷/۲۵ - ۰۵:۵۸

خداوند به همه ما کمی منطق و کمی وجدان بده.<br />شما کاریکاتوریست کدام نشریه دوم خردادی بودید که فقط خودتان خبر دارید؟ و یعنی چه که تلنگر خوبیه اما دروغ محضه؟ اگر دروغ محضه پس چطور تلنگر خوبیه؟! و اگر اشتباهاتی صورت گرفته چطور این تلنگر دروغ محضه؟ به هر حال کور که نیستیم و هر کدام ما نمونه هایی از برخورد های خشن و نادرست با نسل جوان رو در خیابان ها دیدیم. بگذریم که تنها کشوری هستیم که اصولا برخورد با زندگی خصوصی مردم را جایز می داند و حالا بحث می کنیم که خشن اش جایز هست یا نه...<br />به هر حال تجزیه و تحلیل درست مسائل اولین خصوصیت یک کاریکاتوریسته و بر قدرت بودن نه با قدرت بودن دومین خصیصه که شما هیچکدامش رو ندارید

  • #25
  • ارسال توسط: م زند 
  • در تاریخ: ۱۳۸۶/۰۷/۲۵ - ۱۰:۱۸

خانم ها و آقایانی که اعتراض دارند مدنی ترین راه این است که شرکت نکنند، به همین راحتی، یادتان باشد ایران عزیز ما تنها مملکتی است که در مسابقات، اعضای هیات انتخاب کارشان در خود نمایشگاه پذیرفته می شود.

  • #26
  • ارسال شده توسط: خسته 
  • در تاریخ: ۱۳۸۶/۰۷/۲۵ - ۱۳:۴۹

كدوم یكی از همین دوستان باحال هنرمند میتونه جواب این همه سوال و بده خوب معلومه كه چاییدن چون دهنشونو با پول بستن !!!

  • #27
  • ارسال شده توسط: گلارا سپيدار 
  • در تاریخ: ۱۳۸۶/۰۷/۲۵ - ۱۴:۳۲

با سلام<br />1. جناب آقای رهگذر خیلی برام جالبه حتما یكی باید با نظرات شما موافق باشه تا به ریاكاری متهمش نكنید. این دیگه چه جور استدلالیه ، من هم مثل شما نظر خودم رو گفتم. من اگر خلاف عقیده خودم نظر شمار رو تایید كنم ریاكار محسوب می شم نه وقتی توی جمع این همه مخالف با نظر خودم میایم و نظرم رو ارائه میدم. اگه خوب به نوشته خودتون دقت كنید متوجه میشید كه این شما و همفكران شما هستند كه امنیت فكری و عقیدتی یك جامعه رو با این تهمتها سلب می كنید. خواهشا كمی بیشتر دقت كنید متوجه حرف من می شوید.<br />2.آقای پدارم من مقام دوم جشنواره مطبوعات رو هم دارم ولی بماند پیش خودم و وجدان خودم و خدای خودم .... نشریه توانا یادتان هست؟<br />3. تلنگر خوبیه یعنی گوشزد می كنه كه مبادا چنین روزی برسه  نیروی انتظامی باید مراقب رفتارها افراطی كه ممكنه صورت بگیرده باشه. دروغ محضه یعنی توضیح (وضعیت موجود) نیست. قابل استناد برای توضیح وضع فعلی نیست . امیدوارم متوجه شده باشین<br />4. از من در میدان شاپور با قمه زور گیری كردن هنوز كه هنوزه بعضی شبها خواب اون لحظه رو می بینم كه اگه من رو رها نكرده بودن چی می شد ، و اگه های دیگه ایی كه هرروز توی صفحه حوادث می خونید. تا دو نفر رو پشت سرم توی كوچه با خیابون می بینم قلبم می ریزه پایین. دوتا زورگیر دستگیر شدن درحالی كه من میترسیدم اصلا برم شناساییشون كنم از بس اون شب ترسیده بودم. تا آخر عمر ( امنیت روانی) من سلب شده و از شما انتظار درك این مطلب رو ندارم.<br />5. برقدرت بودن و با قدرت بودن یعنی تعیین تكلیف كردن. شما هم كاملا خلاف ادعایی كه می كنید عمل می كنید اصلا نه برقدرت بودن محض درسته نه با قدرت بودن محض بلكه تایید یا رد كردن ، همراهی و پرهیز كردن و تشویق و توبیخ كردنه كه درست است. سوال اینجاست كه اگر قدرتی تمامی موارد مورد نظر شما رو اعمال كنه جایگاه حرف شما كجاست؟ درستر اینه كه هر عملكرد صحیحی مورد تشویق قرار بگیره حال چه از ناحیه قدرت حاكم باشه چه نباشه یا هر عملكرد غلطی مورد نقد قرار بگیره چه از ناحیه قدرت حاكم باشه چه نباشه؟<br />6. من باز هم عملكرد كلی نیروی انتظامی رو تایید می كنم و موارد خلافی رو هم كه صورت داده تقبیح می كنم و در آخر میگم كه این بیشتر همكلاسیها ، دوستان و مردم جامعه هستن كه زندگی خصوصی خودشون رو وارد حریم عمومی جامعه كردن و حتی می تونم بگم همین عده كم یا زیاد بودن كه پلیس رو وادار به این عملكرد درست یا غلط كردن و من و شما هم كه اونا رو از عواقب رفتار غلطشون بر حذر نداشتیم حالا باید چوب ندونم كاری این افراد رو بخوریم<br />7. امیداوارم توضیحاتم كامل باشه gelarasepidar21@yahoo.com

  • #28
  • ارسال شده توسط: سارا 
  • در تاریخ: ۱۳۸۶/۰۷/۲۵ - ۱۷:۵۲

دوستان! بی خیال ، اونایی كه هنوز تنشون و روحشون سالم مونده برن خدارو شكر كنن این حرفا ره به جایی نمیبره تواین مملكت... این مشكلات فقط بحث محفل گرافیك نیست .. . تو هر سایت و وبلاگی كه میری همه دارن مینالن و اعتراض میكنن. چه از دست دولت چه از دست هموطنای دیگه ولی چه فایده... كه چی این حرفا... كو عمل.... آبی كه ریخته شده... نسلها باید از اول درست بشن...

  • #29
  • ارسال شده توسط: parisa 
  • در تاریخ: ۱۳۸۶/۰۷/۲۵ - ۲۰:۱۸

سلام ! من موافقم . وظیفه ی هنرمند بیچاره که هیچکی درکش نمیکنه همینه 1 همینه که این واقعیت ها رو بگه ولی کو گوش شنوا؟

  • #30
  • ارسال شده توسط: بن بست! 
  • در تاریخ: ۱۳۸۶/۰۷/۲۶ - ۱۸:۰۳

موضوع اصلا امنیت و ... نیست. مهم این است كه برای بالا بردن سطح كار ها در یك نمایشگاه پیشاپیش  و قبل از داوری  از 50 تا طراح با ازائ مبلغ 4000000ریال می خواهند پوستری طراحی كنند تا سصح كار ها بالا و نمایشگاه با طراحان خاص! از كیفیت لازم برخوردار باشد. شما حالا در نظر بگیرید آیا جنابان اساتید گرافیك این مملكت گل وبلبل !  كه مدعی هستند !  چگونه بانی این امر ناصواب شده اند! به خاطر پول، یا به خاطر هنر! همین! و این نشان می دهد كه برای آنها كه بزرگند یا بزرگ شده اند خیلی چیزهای مهم ،بزرگ نیست و بدعت تازه ا ی است. همیشه خودمان تیشه به ریشه خود زده ایم!

  • #31
  • ارسال شده توسط: آریا کسایی 
  • در تاریخ: ۱۳۸۶/۰۷/۲۶ - ۲۰:۳۲

دوستان عزیز. فکر نمی کردم یک نمایشگاه موجب اینهمه عکس العمل از سوی همکاران بشود. بعد از خواندن نظرات شما لازم است که چند نکته را یادآوری کنم.<br />1. راستش بعد از خواندن نظرات قبل از هر چیز برای رفتارهای غیر حرفه ای برخی دوستانی که مدعی این هستند که طراح حرفه ای اند متاسف شدم.<br />2. در مورد انتخاب بنده یا فرهاد فزونی بعنوان داوران این نمایشگاه باید یادآور شوم که انتخاب داوران بر عهده استاد عابدینی یا یک شخص خاص نبوده که قصد و غرضی به خرج بدهد انتخاب حاصل یک کار گروهی می باشد.<br />3. در مورد آثار راه یافته در پاسخ خانم سارا باید بگویم که حقیقت دارد که در همه نمایشگاهها یکسری از اسامی ثابت هستند. اما اگر انصاف داشته باشیم می بینیم که اینها جزو بهترین های گرافیک ایران هستند و طبعا آثار درجه یکی هم تولید می کنند. این کیفیت پوسترشان است که به نمایشگاه می آیند نه نامشان یا اینکه عضو گروهی باشند یا دوست و آشنای داوران.<br />4. در مورد نظر آقای میلاد هم باید بگویم که اگر ما بلد نیستیم که در حوزه نقد گرافیک مطلب بنویسیم پس با این کار بقیه را به غلط نیندازیم و حتا بهتر است از ادبیاتی استفاده نماییم که محترمانه تر باشد.<br />5. در مورد نیروی انتظامی هم کمی واقع بین باشید. درست است که در طرح امنیت اجتماعی مثل هر طرح دیگر ممکن است اشتباهات کوچکی هم شده باشد اما کل کار از نظر من یک کار بسیار لازم و مفید است. همین که عوامل نیروی انتظامی از برپایی یک نمایشگاه فرهنگی حمایت کرده اند و من از نزدیک شاهد دلسوزی و حمایت ایشان از قشر ما هنرمندان بوده ام خودش بسیار ارزشمند است.<br />6. در آخر باید بگویم که این نمایشگاه در نوع خودش چه از نظر شرکت کنندگان و چه از نظر برگذارکنندگان یک نمایشگاه قابل قبول و خوب است. کاستی هم دارد اما دلیل نمی شود که کل مطلب را زیر سئوال ببریم.<br />به امید موفقیت دوستان در کار حرفه ای.

  • #32
  • ارسال شده توسط: elham es.haghi 
  • در تاریخ: ۱۳۸۶/۰۷/۲۶ - ۲۱:۲۳

ba tojihate aghaye kasayi che konim. ey agha ma age tu in joor barnameha in asamiye tekrariye elam shoda ro nabinim taajob mikonim,khodaye in kantinerhaye khalaghiyate in marzo boomo az ma nagir

  • #33
  • ارسال شده توسط: روشنک 
  • در تاریخ: ۱۳۸۶/۰۷/۲۷ - ۰۲:۲۸

واقعا این جناب عابدینی کی می خواد دست از این نوچه پروری برداره؟ یه سری بچه که همه همکلاس و هم دوره بودن با ما توی دانشگاه ، با صد جور مجیز گفتن جمع شدن دور این آقا... زمان دانشجویی با کارای مزخرف و کپی هی نمره می گرفتن، الانم که دایم از این جشنواره به اون جشنواره... باعث تاسفه!تو آتلیه ی استاد هرکاری انجام میشه غیر از کار هنری واقعی...

  • #34
  • ارسال شده توسط: kaveh 
  • در تاریخ: ۱۳۸۶/۰۷/۲۷ - ۰۳:۱۰

گاه به سخن گفتن از زخم ها نیازی نیست

  • #35
  • ارسال شده توسط: Mani 
  • در تاریخ: ۱۳۸۶/۰۷/۲۷ - ۱۶:۱۱

حالا از همه این حرف ها بگذریم، این پوستری که تو این صفحه است واقعا بده!

  • #36
  • ارسال شده توسط: رشـــيد رهـــنما 
  • در تاریخ: ۱۳۸۶/۰۷/۲۸ - ۰۰:۳۴

از همه دوستان منونم..كه نظر دادن.. نمی‌خواستم خودم باز هم نظری بدم..اما دوستان به نظرم از بحث خارج شدیم. و سوال‌های ابتدایی من هنوز بی‌پاسخ مانده..و... براساس كدام معیار اشتباهات نیروی انتظامی را اشتباهات كوچك می‌پنداریم؟... نیروی انتظامی كشور چرا و به چه هدفی باید جشنواره‌ی هنری برگذار كند؟ انتخاب داوران و افراد میهمان در جشنواره براساس كدام و چگونه كار گروهی انجام شده است؟ با تشكر


امنیت و هنر؟ اصلا ما ایرانی ها واقعا درک درستی از این دو کلمه داریم؟ قسم می خورم که نداریم

  • #38
  • ارسال شده توسط: صنم 
  • در تاریخ: ۱۳۸۶/۰۷/۲۹ - ۰۳:۱۸

بذارید یه چیزی هم من بگم... روز 3 شنبه 10 مهر که قرار بود کارها داوری بشه ما با آقای عابدینی کلاس داشتیم... اصلا نمی تونست برای داوری رفته باشه!!!

  



ارسال خبر برای دوستان





 


درباره رسم | ارتباط با رسم | پرسش های متداول | لینکدونی | جدیدترین نظرها | خدمات اطلاع رسانی

۲۲ کاربر آنلاین

تمام حقوق محفوظ است.
نقل مطالب رسم تنها با ذكر نام و نشانی سايت مجاز مي باشد.

 
 
صفحه نخست
اخبار
گفتگوی ویژه
مقاله
ویژه‌نامه
فتوبلاگ
فراخوان
ممیزنامه
کتاب‌ رسم
فراخوان رسم